Jak może reklamować się kancelaria notarialna?

Działalności profesjonalne muszą się reklamować w nieco inny sposób niż mniej specjalistyczne biznesy. Wiadomo, że od notariusza oczekuje się wiedzy i bycia ekspertem w swojej dziedzinie. Z tego względu reklama musi stanowić spójną całość z takim wizerunkiem.

Kancelaria notarialna – czym dokładnie się zajmuje?

pieczęć notariuszaPodstawowa działalność notariusza to sporządzanie aktów notarialnych. Notariusz działa jedynie w zakresie swoich uprawnień i musi starać się, aby zawsze czuwać nad interesami innych osób. Jego działania wiążą się bowiem ze skutkiem prawnym. Notariusz, jak wiadomo, jest osobą zaufania publicznego. Jest osobą mianowaną przez ministra sprawiedliwości, z mocy którego jest upoważniona do dokonywania czynności notarialnych. Musi to być człowiek, który ukończył studia prawnicze. Podstawowe czynności notarialne to na przykład:

  • tworzenie aktów notarialnych,
  • przechowywanie dokumentów i papierów wartościowych,
  • sporządzanie poświadczeń, weksli, czeków,
  • doręczanie oświadczeń,
  • sporządzanie projektów dokumentów,
  • sporządzanie wyciągów z dokumentów

Notariusz to osoba, do której trzeba się udać, jeżeli chce się załatwić formalnie jakąś sprawę. Niekiedy skorzystanie z jego usług może być konieczne, na przykład w sytuacji sprzedaży domu czy mieszkania, ale także chociażby podziału majątku i wszędzie tam, gdzie przedstawione muszą być akty notarialne. W kontekście powyższego opisu odnośnie działalności notariusza, oczywistym staje się fakt, że musi on podejść do reklamy z rozwagą. Czasami bowiem promocja może zaszkodzić, jeżeli na przykład kancelaria notarialna w Warszawie postanowi opublikować zabawny spot. Wówczas wizerunek, jaki miała do tej pory, może ulec całkowitej, negatywnej zmianie. Wesołość bowiem w żadnym razie nie kojarzy się z profesjonalizmem. Od kancelarii nie oczekuje się poczucia humoru, a biegłości i niezawodności. Te cechy należy podkreślać w przekazie reklamowym.

Czy tanie plakaty to dobry pomysł dla kancelarii?

tanie plakaty na ścianieJedną z możliwości reklamowania się są plakaty i ulotki. Nie jest to zły pomysł. Kancelaria notarialna może jak najbardziej reklamować się za pomocą ulotek rozdawanych w centrum Warszawy czy wrzucanych do skrzynki. Może też rozwiesić plakaty. Niemniej jednak trzeba zadbać, aby te przekazy znalazły się w odpowiednich miejscach. Lepiej niech pojawią się w dobrych punktach, a nie na każdym słupie ogłoszeniowym. Warto zamieścić plakat w centrum miasta, tam gdzie jest duży ruch i ludzie często się przemieszczają, a także w pobliżu kancelarii. Nie do końca sprawdzić może się natomiast oklejanie plakatami całego miasta. Nie pasuje to bowiem do branży. Lepiej wybrać kilka widocznych miejsc i wydrukować nie za dużą ilość plakatów czy ulotek. Może w tym pomóc drukarnia internetowa, oferująca tanie usługi. Na pewno lepsze są ulotki niż plakaty. Każdy dostanie taką do ręki i jeżeli będzie akurat potrzebował takiej usługi, to będzie wiedział gdzie się udać. Plakaty natomiast kojarzą się z mniejszą fachowością, mimo wszystko. Poza tym konieczne jest, aby sprawdzić jaki efekt przyniosą działania reklamowe. Jeśli zamierzony, to warto je co jakiś czas powtarzać. Ważne jednak jest również to, aby ulotki czy plakaty były dobrze przemyślane i dopracowane. Niech wyglądają profesjonalnie i najlepiej jeśli nie będą zawierały zbędnych elementów. Niech świadczą o tym, że kancelaria jest godna zaufania.

Profesjonalne filmy promocyjne

nagrywanie filmuLepszym pomysłem niż plakaty są filmy reklamowe. Dzięki nim można szybko pokazać rzetelność i solidność kancelarii. W kilku zdaniach da się zaprezentować charakter działalności i podkreślić profesjonalizm placówki. Spoty reklamowe mogą być wyświetlane w telewizji, mogą być też jedynie mówione w radio. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać również telebimy znajdujące się w przestrzeni miejskiej. Można działać tylko obrazem, samym dźwiękiem albo połączyć je razem. Wybór koncepcji jest naprawdę duży. Najlepiej zatrudnić jakiegoś profesjonalistę, który pomoże nakręcić taki przekaz reklamowy.

 


Więcej na ten temat na:


Podsumowanie rozważań

Chociaż istnieje wiele rodzajów reklamy, należy pamiętać, że taka działalność jak kancelaria notarialna nie może korzystać ze wszystkich. Trzeba wziąć pod uwagę charakter danych form promocji i wybrać te, które nie burzą niezawodnego wizerunku działalności.

Leave a Comment