Jaka będzie najlepsza forma reklamy dla DJ na wesele?

Każda działalność musi być odpowiednio reklamowana, aby klient wiedział o jej istnieniu. Nie powinno się jednak podchodzić do promocji bez wcześniejszego jej zaplanowania. Nie każdy bowiem przekaz będzie pasował do danego biznesu. Jak powinien reklamować się dj, aby zyskać przychylność potencjalnych odbiorców?

Dj na wesele – cechy warte zaznaczenia

sprzęt dj na weseleW każdej dziedzinie warto podkreślić inne cechy, które są pożądane przez klientów. Kojarzą się one mniej lub bardziej z daną branżą. Dj na wesele na przykład przywodzi na myśl osobę rozrywkową, odważną i przebojową. Jest to też człowiek lubiący bawić się muzyką i angażować towarzystwo. Dobrze, kiedy dj rzeczywiście te lub zbliżone cechy posiada, bo ułatwia mu to pracę. Nie należy jednak nigdy udawać kogoś, kim się nie jest. Dj, który woli puszczać spokojniejsze rytmy nie powinien w przekazach reklamowych prezentować się jako ktoś szalony. Taki przekaz bowiem może i przyciągnie klientów, ale będą oni potem zawiedzeni, bo nie takiej osoby się spodziewali. Zamiast więc skupiać się na cechach, których się nie posiada, trzeba pomyśleć o tych, które się ma, a które warto w reklamie wyeksponować. Dj na wesele może przecież być osobą nieszczególnie narzucającą się swoim sposobem bycia. Wiele osób woli zatrudnić kogoś, kto będzie zabawiał gości, ale jednocześnie nie będzie nachalny. Są osoby, które bowiem irytują ciągłym staraniem o to, aby było zabawnie i ciekawie. Niestety może to wywoływać efekt przeciwny od zamierzonego, czego przykład obserwowaliśmy chociażby na Śląsku. Dj na wesele tak bardzo starał się tam ubarwić imprezę, że w końcu wszyscy mieli go dosyć. Zdawał się sądzić, że jest gwiazdą wieczoru, a przecież to Państwo Młodzi powinni być wówczas na pierwszym planie.

Strona internetowa z portfolio DJ na wesele

występ dj na weseluNiezależnie od cech, które się posiada zawsze podstawową wizytówką dj’a powinna być jego strona internetowa. Dzisiaj to, czego nie ma w Internecie po prostu nie istnieje. Wiadomo, że klienci chcą zapoznać się z portfolio danego artysty. Sieć jest też jednym z pierwszych miejsc, gdzie zaglądają w poszukiwaniu informacji o tym, kogo wybrać do oprawy muzycznej. Niezależnie więc od tego czy jest się z Katowic, czy z Poznania, a także bez względu na to czy zależy komuś na pozyskaniu klientów głównie z okolic, czy z całej Polski, trzeba zadbać o swoje zaistnienie w Internecie. Dodatkowe elementy pożądane na stronie internetowej to:

  • odnośnik do fanpage’y na portalach społecznościowych
  • zdjęcia z imprez, na których się grało
  • dodatkowe informacje
  • szczegółowa oferta

Strona internetowa powinna być intuicyjna i przejrzysta. Potencjalni zainteresowani powinni móc poruszać się po niej bezproblemowo. Na pewno elementami koniecznymi są przykładowe występy na weselach. Wskazane są także referencje od zadowolonych klientów (warto ich o nie poprosić). Poza tym musi się pojawić numer kontaktowy i adres e-mail. Dobrze też, jeżeli na stronie znajdują się informacje o danym dj’u, np. jaki preferuje repertuar, jakie ma doświadczenie i tak dalej, taki mały rys biograficzny. Dzięki temu klient może podjąć decyzję czy jest wstępnie zainteresowany.

Telebimy led i banery reklamowe do prezentacji oferty

baner reklamowy na elewacjiKiedy ma się już profesjonalną stronę internetową, można myśleć o innych działaniach reklamowych. Rzadko bowiem jest tak, że klient sam do usługodawcy przyjdzie. Trzeba pojawić się w wielu miejscach i to zarówno online, jak i w realnym świecie. Dobrą metodą zaistnienia w sieci jest posiadanie kont na portalach społecznościowych i udzielanie się na forach tematycznych. Można założyć swój fanpage i zapłacić za jego reklamę, aby dotarła ona do szerszego grona odbiorców. Większość takich działań jest jednak darmowa i będą one skuteczne wówczas, kiedy poświęci im się po prostu czas i prowadzi się je z zaangażowaniem. Dobrze jest jednak pojawić się w świadomości klientów także w realu. Do tego celu mogą posłużyć chociażby reklamy LED. Są one widoczne, dość jaskrawe, co może kojarzyć się z działalnością dj’a. Telebimy LED na pewno przyciągną uwagę niejednego przechodnia. Trzeba jednak dobrze przemyśleć lokalizację, tak aby mogło je zauważyć jak najwięcej potencjalnie zainteresowanych. Dobrym pomysłem są także banery. Dużą rolę również odgrywa w tym przypadku przemyślane położenie. Niemniej jednak warto je umieszczać w takich miejscach, jak na przykład centrum Poznania. Jest tam dużo ludzi, młodzi często sporo się przemieszczają, więc adresowany do siebie przekaz na pewno zauważą. Musi być on jednak dobrze wykonany. Trzeba zadbać o druk wielkoformatowy, aby był dobrej jakości, a także aby sama grafika i umieszczone hasła trafiały akurat do grupy docelowej. To wszystko musi być zaplanowane.


Więcej na temat poruszanych zagadnień:

  • Ledtom.pl – witryna internetowa prezentująca telebimy i panele led
  • Creator.com.pl – strona www firmy z Poznania wykonującej druk uv oraz banery
  • Signs.pl – portal internetowy poświęcony reklamie wizualnej
  • DJ Santi – strona internetowa, którą prowadzi DJ na wesele z Katowic

Podsumowanie

Dj ma wiele możliwości reklamowania się. Najlepsza promocja to taka, która podkreśla jego indywidualne cechy. Może ma wyjątkowo przyjazny charakter albo szczególnie przepada za jakimś gatunkiem muzyki? – warto takie rzeczy podkreślać.

Leave a Comment