Serwis francuskich aut – części zamienne Peugeot, Citroen i Renault

Wśród fanów motoryzacji to właśnie francuskie konstrukcje wzbudzają najwięcej kontrowersji. Kapryśne, kłopotliwe, zawodne – epitety, opisujące ich ponadprzeciętną awaryjność, można by mnożyć w nieskończoność. W tym miejscu pojawia się jednak pytanie – czy samochody francuskie rzeczywiście sprawiają więcej kłopotów w trakcie eksploatacji, czy raczej wszelkie negatywne opinie to miejskie legendy? Aby na nie odpowiedzieć przyjrzyjmy się jak wygląda serwis i konstrukcja części zamiennych do samochodów francuskich.

 

PRZEWAGA NAD KONKURENCJĄ?

car-158893_640Mówiąc o motoryzacji japońskiej, najczęściej kojarzymy ją z niezawodnością. Z kolei konstrukcje niemieckie przywodzą na myśl dokładność i solidność. W przypadku samochodów francuskich najlepszym określeniem jest komfort. Francja zawsze stawała w opozycji do polityki niemieckich producentów, według której klient powinien dopłacić całkiem sporą kwotę, za każdy element wyposażenia. Już w latach 90-tych Citroeny, Renault czy Peugeoty, zawstydzały poziomem wyposażenia niemiecką i japońską konkurencję i ta tendencja nie zmieniła się do dnia dzisiejszego. Podobnie wygląda kwestia konstrukcji pojazdów – w czasach, gdy Niemcy dopiero zaczynali eksperymenty z belką skrętną a zawieszenia wielowahaczowe były jedynie fantazją inżynierów, francuzi mieli już od dawna w ofercie samochody wyposażone w zawieszenie hydro-pneumatyczne i w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Przykład? O Citroenie DS nie wypada wspominać, bo to konstrukcja, która o lata świetlne wyprzedziła swoją epokę, nie dając konkurencji najmniejszych szans na nawiązanie równorzędnej walki. Ale już w latach 90-tych, kiedy motoryzacja niemiecka przeżywała prawdziwy rozkwit, francuzi ponownie zaprezentowali pojazdy, które poziomem wyposażenia i oferowanym komfortem mogły pokazać segmentowym rywalom ich miejsce w szeregu. W tym miejscu należy wspomnieć o Citroenie XM, który do dziś stawiany jest jako wzór komfortowej limuzyny klasy wyższej. Nie można też nie wspomnieć o absolutnie fantastycznym Renault Safrane, który nawet dzisiaj imponuje poziomem zaawansowania technicznego.

 

SKOMPLIKOWANA KONSTRUKCJA = SKOMPLIKOWANY SERWIS?

Najwięksi przeciwnicy francuskiej motoryzacji mogą w tym miejscu powiedzieć, że wszystkie te innowacyjne konstrukcje, po latach okazały się zawodne. Nie jest to jednak prawda.

auto-679874_640Problemem samochodów sygnowanym logiem

  • Citroen,
  • Peugeot,
  • Renault

nigdy nie były błędy konstrukcyjne, a niewłaściwy serwis i kiepskiej jakości części. Nie każdy mechanik mógł podołać serwisowaniu konstrukcji, która znacząco różniła się od tego, z czym spotykał się wcześniej. Podobnie wygląda kwestia zamienników – niejeden sklep z częściami do dnia dzisiejszego oferuje podzespoły o wątpliwej jakości, które nie wytrzymują trudów intensywnej eksploatacji. Stąd właśnie wzięła się krzywdząca opinia, mówiąca że samochody na „”F””, a zwłaszcza francuskie, należy omijać szerokim łukiem.

 


 

spark-plug-32083_640Źródła:

 


auto-494174_640Każdy właściciel „”francuza””, który serwisuje swój pojazd wyłącznie w wyspecjalizowanych warsztatach i kupuje wyłącznie jakościowe części do aut francuskich, potwierdzi solidność swojego samochodu. Prawdą jest, że samochody z Francji wymagają dużo troski, nieprawdą jest natomiast ich ponadprzeciętna awaryjność. Przy odpowiedniej dbałości, niemal każdy „”francuz”” odwdzięczy się bezawaryjnością, której poziom w żadnym wypadku nie odstaje od konkurencji, zapewniając przy tym podróż w prawdziwie luksusowych warunkach.

 

 

Leave a Comment