W podróż ze smacznymi zdrowymi przekąskami

 

Gdy czeka nas intensywny dzień w pracy czy długa podróż, często nie planujemy, co będziemy jedli przez cały dzień. Zwykle kończy się to zakupem pełnego tłuszczu batonika, niezdrowego posiłku fast food czy wielkiego pączka. O ile takie produkty dadzą nam kopniaka energii, o tyle potrwa on bardzo krótko, w dodatku pozostanie na dłużej w naszym organizmie w postaci niepożądanej.

Wypełnij dzień smacznymi zdrowymi przekąskami

smaczne zdrowe przekąskiGdy czeka nas dzień poza domem, warto przygotować się do tego wcześniej. Możemy poprzedniego wieczoru przygotować samodzielnie smaczne zdrowe przekąski. Zdrowe nie znaczy, że będą to same owoce czy warzywa. Potrzebujemy też energii. Dlatego przyrządźmy jaglankę na mleku krowim bądź kokosowym z cynamonem i morelami lub jakimikolwiek owocami, które mamy akurat w domu. Kasza da nam dużo energii, będzie przyjemnie słodkawa i lekka. Możemy też przygotować batoniki owsiane z suszonymi owocami słodzone bananem bądź ksylitolem. Znajdziemy przepisy, w których nie trzeba ich piec, wystarczy wstawić do lodówki. A może zdrowa wersja kanapki, jeśli bardzo lubimy tradycyjne przekąski? Wybierzmy ciemną bułkę z ziarnami, posmarujmy ją prawdziwym masłem i nałóżmy do niej sałatkę z pomidorów, ogórka kiszonego i sałaty oraz kawałki grillowanego kurczaka bądź wędzonego łososia. Posypmy słonecznikiem i rukolą. Jeśli naprawdę nie mamy czasu na gotowanie, zdrowe przekąski także możemy kupić. Wypijmy owocowy koktajl przygotowywany na świeżo w wielu miejscach gastronomicznych, kupmy batonik słodzony daktylami  z orzechami w składzie lub wafle ryżowe i banana. Taka zwykła przekąska da nam wiele siły.

Pamiętajmy, że to, co jemy każdego dnia wpływa na całokształt naszego zdrowia i samopoczucia. Po dłuższym czasie stosowania zdrowych przekąsek zaczniemy czuć się lżej, miną napady głodu, może ustąpi wiele innych dolegliwości. Wystarczy odrobina dobrej woli i poświęconego czasu, a nasz organizm odwdzięczy się nam.