Wywiad gospodarczy u konkurencji w branży pomp ciepła i fotowoltaiki

Rywalizacja w każdej branży jest bardzo zacięta. Wyprzedzenie konkurencji to nie tylko lepsze rozreklamowanie swojej firmy, czy posiadanie nowocześniejszych rozwiązań w swojej ofercie, ale także posiadanie rzetelnych informacji o konkurencji, Jest to element, które bardzo często odgrywa kluczową role w zdobywaniu przewagi nam innymi firmami w swojej branży.

Co u kogo? – wywiad gospodarczy

wywiad gospodarczyWywiad gospodarczy to szereg działań mających na celu zdobycie, przetworzenie i udostępnienie zebranych informacji dotyczących sytuacja przedsiębiorstwa. Zebrane treści są bardzo szczegółowe i dotyczą każdego aspektu działania firmy od kadrowej, prawnej i handlowej po finansową oraz ekonomiczną. Taki wywiad zazwyczaj odbywa się na zlecenie innych przedsiębiorstw, które chcą na podstawie zdobytych informacji oszacować ryzyko współpracy, możliwość zdobycie przewagi oraz uniknięcia strat. Rodzajów wywiadu gospodarczego jest kilka i zazwyczaj funkcjonują one pod angielskimi nazwami. Do najpopularniejszych w Polsce można zaliczyć:

  • wywiad gospodarczyCompetitive Intelligence – jest to wywiad konkurencyjny, który ma na celu uzyskanie wszelkich możliwych informacji na temat konkurencji, zwłaszcza informacji o jej produktach i klientach
  • Commercial Intelligence – najstarsza legalna forma zbierania informacji. Występuje w formie wywiadu handlowego lub komercyjnego
  • Economic Intelligence – ogól procesów dotyczący zarządzania zdobytymi informacjami ekonomicznymi

Wywiad gospodarczy stanowi ważny aspekt funkcjonowania zwłaszcza tych większych firm, dla których długofalowa strategia i przewidywanie posunięć konkurencji jest kluczowym elementem działania. Pozyskiwanie tego typu informacji jednak nie zawsze jest tak łatwe, jak można by tego sobie życzyć.

Co słychać u konkurencji w branży pomp ciepła i fotowoltaiki? – detektyw

fotowoltaikaWspółcześnie od zdobywania informacji mamy jednak specjalistów, którzy za nas rozwiążą problem dotarcia do trudno dostępnych treści, Wiele firm korzysta niemal w trybie ciągłym z usług detektywistycznych. Za ich pośrednictwem sprawdzają one rzetelność oraz uczciwość swoich pracowników. Usługi detektywa okazują się także nieocenione, gdy firma postanawia przeprowadzić wywiad gospodarczy. Detektyw w dyskretny i profesjonalny sposób zdobędzie informacje na temat konkurentów, prześwietlając członków zarządu,zbierając informacje na temat oferowanych produktów oraz klientów, co pozwoli na ocenienie jak silnie ugruntowaną pozycje ma firma w tej branży. Usługi detektywistyczne pozwalające na sprawdzenie konkurenta mogą okazać się kluczowe przy tworzeniu nowej strategii firmy zwłaszcza jeśli działa ona na rynku nowych technologii i rozwiązań jakimi są urządzanie pozwalające na pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł.

Walka o klienta – ekologiczne źródła energii – pompy ciepła a panele słoneczne.

pompa ciepłaFirm posiadających w swojej ofercie rozwiązania pozwalające na pozyskiwanie energii czy to elektrycznej, czy cieplnej z odnawialnych źródeł energii jest naprawdę wiele. Walczą one między sobą, prześcigając się w coraz to nowszych ofertach oraz kontrolując i sprawdzając swoje funkcjonowanie nawzajem, tak by w ogólnym rozrachunku to ich oferta okazała się lepsza. Starają się przyciągnąć klienta, oferując coraz to nowe modele pomp cieplnych lub paneli słonecznych, które w porównaniu ze starszymi modelami daję zdecydowanie lepsze efekty. Szczególnie ożywiona konkurencja zaczęła się, gdy na rynek wszedł nowy rodzaj powietrznych pomp ciepła, których zakres temperatur był zdecydowanie większy sprawiając, że nowe modele równie dobrze pracowały w zimowym okresie jak w jesiennym czy nawet letnim. Wówczas informacje na temat tego, czy konkurencja posiada ten model już w swojej ofercie była kluczowa, bo wedle niej można było ustalać cenę tego artykułu. Jednak rywalizacja nie ogranicza się jedynie do wzbogacanie swojej oferto o coraz to nowe rozwiązania technologiczne.
Spór odbywa się także na linii, które rozwiązanie jest lepsze. To znaczy, które cieszy się lepszym zbytem, a co za tym idzie przynosi lepsze zyski. Sklepu oferują zarówno pompy cieplne tak wiatrowe, gruntowe czy wodne, jak i rozwiązanie z zakresu fotowoltaiki. Oba rozwiązania dają dobre efekty jeśli chodzi o energie cieplną. W porównaniu z tradycyjnymi źródłami ciepła czy prądu, którego ceny stale rosną, oba rozwiązania są bardzo atrakcyjne i dodatkowo pomagają chronić środowisko naturalne, a skoro konkurencja pomiędzy sklepami oferującymi tego rodzaju asortyment zrobiła się duża na pewno znajdziemy dla siebie odpowiadającą nam ofertę.


 

Więcej na:


 

Podsumowanie

elektrownia wiatrowaPrzewidywanie i planowanie jest podstawą istnienia każdej firmy. Jeśli chce ona zaistnieć na rynku musi być zawsze o krok przed konkurencją, a nie będzie to możliwe, jeśli na bieżące nie będzie przeprowadzać wywiadu gospodarczego i wedle jego wyników układać i modyfikować istniejącej już strategii własnej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *