Sposób na zadbanie o szczupłą sylwetkę

Idealna figura to coś z czym na co dzień zmaga się każda kobieta. Przeróżne diety, suplementy diety na odchudzanie, głodówki to dzisiejsze metody na szczupłą sylwetkę, ale czy na pewno to wszystkie metody?

Zamień tabletki na błonnik witalny

Siemię bogate w błonnik witalnyZamiast wykupować pół apteki i faszerować się tabletkami, które ani trochę nie wpływają pozytywnie na Twój organizm, zaopatrz się w błonnik witalny, będący naturalnym suplementem diety. Błonnik to roślinne włókno, nie trawione i nierozpuszczane przez przewód pokarmowy, jego głównym zadaniem jest usprawnienie jego funkcjonowania, oczyszczenie jelit, usunięcie toksyn oraz regulacje poziomu cukru we krwi. W skład błonnika witalnego wchodzą substancje takie jak babka płesznik i jajowata oraz len. Rośliny te, zawierają śluzy o dużych zdolnościach pęcznienia, które wchłaniają nadmiar wody oraz niekorzystne substancję. Stosując błonnik witalny należy przestrzegać następujących zaleceń:

  • preparat spożywać w postaci płynnej, rozpuszczając 3 łyżki w 0,5 l płynu (woda, sok, mleko, a nawet zupa)
  • nie należy pić preparatu na noc
  • osoby z cukrzycą oraz poniżej 12 roku życia powinny skonsultować się z lekarzem
  • błonnik witalny należy przyjmować trzy godziny przed posiłkiem lub zaraz po

O szczupłą sylwetkę zadbamy również stosując błonnik powinno pić się minimum 2 l wody dziennie, a także warto pamiętać o tym, że błonnik należy przyjmować w odstępach czasu 30 lub 60 min maksymalnie 3 razy dziennie.

Regularne posiłki krok drugi

Posiłek ekologicznyNajważniejsze w uzyskaniu szczupłej sylwetki są regularne, zbilansowane posiłki. Niezwykle ważne jest dostarczanie pożywienia naszemu organizmowi o określonych porach, tak aby nie zaczynał odkładać tkanki zapasowej w postaci tłuszczu, na wypadek nagłych braków żywności. Dziennie powinniśmy przyjmować pięć porcji posiłków są to pierwsze i drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. W daniach powinny przeważać warzywa i owoce oraz żywność ekologiczna, ale nie możemy także zapomnieć o białku zwierzęcym, byle by tym w zdrowej formie, czyli raczej mięso gotowane na parze lub pieczone niż te smażone na tłuszczu roślinnym. Regularnie się odżywiając nie tylko uzyskasz pewną równowagę organizmu, ale także nauczysz się kontrolować głód i wyeliminujesz nocne podjadanie. Pożegnaj się także z mitem ostatni posiłek o godzinie 18, pociesze Cię jeżeli chodzisz spać o 24, ostatnie danie możesz spokojnie zjeść o 20-21. Aby uniknąć przejedzenia jedz powoli. Aby ośrodek sytości dostał informacje o dostarczonym pokarmie, musi minąć trochę czasu, dlatego często dopiero po zjedzeniu odczuwamy uczucie „”objedzenia””. Gdy będziemy powoli i dokładnie przeżuwać jedzenie, szybciej zorientujesz się, że nie jesteś już głodna. Pamiętaj to co zostanie, nie musisz wyrzucać, zostaw na jutrzejszy albo późniejszy posiłek. Dodatkowo, nie musisz całkowicie wyzbywać się słodyczy, nie są one zabronione, ale jedz je w umiarze. Jeżeli chcesz schudnąć, albo cierpisz na zaparcia, powinnaś spożywać je maksymalnie raz – dwa razy w tygodniu, w małych dawkach, np. kostce gorzkiej czekolady, czy jednym cukierku.

Rowerek, orbitrek i bieżnia treningowa czyli nie zapomnij o ruchu!

Bieżnia treningowaRuch, ruch i jeszcze raz ruch. Podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny, będące tzw. hormonami szczęścia, dlatego właśnie po intensywnym wysiłku fizycznym, czujemy się po prostu szczęśliwsi. Dodatkowo ruch przyspiesza przemianę materii i spala nadmiar kalorii, a także regularne ćwiczenia zapobiegają przemianie mięśni w luźną tkankę tłuszczową, dzięki czemu Twoje ciało będzie jędrne i mocne. Aktywny tryb życia, nie tylko ten, w którym biegniemy spóźnione na autobus czy spacerujemy po galerii handlowej, ale także ten wypełniony aktywnością fizyczną zapewni nam dłuższą młodość i lepsze dotlenienie organizmu, a co za tym idzie lepszy sen. Bieganie po parku czy chodzenie na siłownie czy ćwiczenia w domu na własnych sprzętach, bez różnicy to zawsze jest jakaś odmiana dla organizmu, przyjemna zwłaszcza po wielu godzinach spędzonych siedząc przy komputerze w pracy. Najlepsze w sporcie jest to, że nie musisz mieć profesjonalnego stroju, sprzętu, chodzić do siłowni czy na basen, wystarczy Ci tylko wygodne ubranie i obuwie, a także internet, w którym znajdziesz różne programy treningowe.


Ciekawe informacje dotyczące tematu są dostępne na:

  • Batom – internetowa hurtownia ekologiczna posiadająca w ofercie nasiona chia
  • Kobieta.pl – portal internetowy poświęcony zdrowiu i urodzie kobiet
  • Home Fitness – sklep internetowy sprzedający bieżnie treningowe i ławki na siłownie

Podsumowanie poruszonego tematu

Nie powiem, że istnieje złoty środek na utrzymanie szczupłej sylwetki, każda metoda wymaga wiele samozaparcia i pracy nad własnym ciałem oraz psychiką. Jedyne co mogę na pewno stwierdzić, to że gdy pewne czynności są regularnie powtarzane wchodzą nam w nawyk, aż stają się codziennością.

Leave a Comment