Torby reklamowe oraz inne nośniki reklamy

Każda nowo powstałe przedsiębiorstwo, aby wybić się na rynku musi zorganizować kampanię reklamową. W dużym stopniu, to od niej zależy późniejszy rozwój firmy. Obecnie na rynku jest wiele form reklamy, dlatego warto im się bliżej przyjrzeć.

Czym kierować się przy doborze reklamy?

Torby reklamoweZanim rozpocznie się kampanie reklamową należy sporządzić plan i zastanowić się nad trzema podstawowymi czynnikami:

  • miejscem ekspozycji reklamy
  • adresatem reklamy
  • formą reklamy dopasowaną do charakteru marki

Reklamy mogą być umieszczane na zewnątrz lub wewnątrz budynku. Do najpopularniejszych miejsc przedstawienia reklamy zewnętrznej inaczej outdoor’owej, należą ulice, budynki oraz komunikacja miejska. Natomiast reklama indoor najlepiej sprawdza się w centrach handlowych, urzędach i innych gmachach publicznych. Istotnym czynnikiem jest także ustalenie odbiorcy przekazywanych treści. Grupę konsumentów możemy wytypować ze względu na wiek, płeć, status materialny, zainteresowania, pozycję zawodową itp. Na podstawie kryterium adresata dopasowujemy także miejsce umieszczenia reklamy. W zależności od charakteru firmy, powinniśmy dobrać nośnik przekazu, który wzbudzi największe zainteresowanie osób, do których jest on przekazany. Konkretny środek przekazu reklamowego, tak jak w przypadku miejsca, w rzeczywistości zależy od tego do kogo jest on kierowany.

Reklamy zewnętrzne – wady i zalety

Kolorowe balony z nadrukiemPośród form reklamy zewnętrznej możemy wyróżnić następujące rodzaje:

  • reklama mobilna
  • reklama świetlna
  • reklama wielkoformatowa

Obecnie jest ona szeroko wykorzystywana przez większość przedsiębiorców, ma to duży związek z jej licznymi zaletami:

  • możliwość dotarcia do masowego odbiorcy
  • prosty i jasny przekaz
  • ciągłość kontaktu z odbiorcami
  • najszybszy odbiór, bez konieczności dodatkowych działań
  • szeroki wybór nośników przekazu i miejsc ekspozycji

Jednak, tak jak wszystko reklama zewnętrzna ma i swoje wady. Często zarzuca się jej zaśmiecanie naturalnego krajobrazu miast. Zbyt krzykliwe i odbiegające od tematyki klimatu otoczenia, wprowadzają chaos. Wielkie billboard’y zasłaniają niekiedy piękne zabytki architektury psując w ten sposób estetykę miasta. Przepełnienie i natłok reklam utrudniają mieszkańcom i przybyłym znalezienie poszukiwanego punktu wyjścia. Reklamom wewnętrznym sprzeciwiają się instytucje ochrony środowiska, ponieważ do produkcji reklam wykorzystuje się różne chemikalia, a ich elementy oświetlenia zwiększają zużycie energii elektrycznej. Również użytkownicy dróg, nie popierają reklam zewnętrznych umieszczanych w pobliżu drogi ze względu na ich dekoncentrujący wpływ.

Reklama pneumatyczna i balony reklamowe czy torby reklamowe z nadrukiem?

torba reklamowa z nadrukiemJedną z bardziej nietypowych form reklamy zewnętrznej, wielkoformatowej są reklamy pneumatyczne. Są to zazwyczaj duże dmuchane balony lub loga, maskotki bądź inne znaki towarowe. Najlepiej reklamy pneumatyczne sprawdzają się podczas imprez plenerowych, na których mają szansę przyciągnąć wzrok szerokiego grona odbiorców. Ich dużą zaletą jest łatwy i szybki montaż oraz demontaż, a także to, że po spuszczeniu powietrza nie zajmują one dużo miejsca co znacznie ułatwia transport. Dodatkowym atutem jest możliwość nadruku na balonach dowolnej grafiki, hasła reklamowego czy loga firmy. Za gadżety reklamowe, uważa się drobne przedmioty dla klientów rozdawane jako upominki, mające wyraźnie wyeksponowane logo firmy. Mogą być one przeznaczone dla nowych konsumentów, jak i tych stałych, aby nasza działalność dobrze im się kojarzyła. Często wykorzystuje się koszulki, breloki, smycze, kalendarze na telefony. Jednak warto wybierać pośród bardziej przydatnych gadżetów, jakimi są długopisy, pendrive, kubki czy reklamówki i torby na zakupy. Są to na pewno przedmioty, z których klient będzie korzystał na co dzień, a co za tym idzie, codziennie on i jego najbliższe otoczenie będą widzieli logo naszej firmy.


Szczegółowe informacje dotyczące poruszanych zagadnień:

  • Wirtualnemedia.pl – serwis internetowy poświęcony mediom i reklamie
  • Balonyzlogo.pl – strona internetowa z bogatą ofertą balonów z nadrukiem
  • Foliowe.com – witryna internetowa firmy tworzącej torby reklamowe z nadrukiem

Podsumowanie

Ważnym czynnikiem przy wyborze reklamy jest odpowiednie dopasowanie jej miejsca, odbiorców oraz formy. Odpowiednio zorganizowana kampania reklamowa, warunkuje napływ klientów, a co za tym idzie także zysków.

Leave a Comment