Trening na siłowni.

W zdrowym ciele zdrowy duch. Tak mówi pewne polskie przysłowie. I jest w nim wiele prawdy. Dzięki ćwiczeniom fizycznym możemy utrzymywać dobrą formę. Jeżeli nasze ciało jest w dobrej kondycji czujemy się lepiej. Zmniejszamy ryzyko na choroby związane z nadwagą np. choroby serca lub cukrzyca. Oprócz tego lepiej wyglądamy, a co za tym idzie czujemy się bardziej pewni siebie. Dzięki czemu możemy utrzymywać dobrą formę?

orbitrekĆwiczyć możemy na różne sposoby. Możemy to robić w zaciszu domowym lub udać się na siłownię. Inną opcją są ćwiczenia na świeżym powietrzu np. bieganie. Na dworze możemy również uprawiać sporty takie jak piłka nożna, które także pomagają utrzymać dobrą formę jednocześnie zapewniając nam dobrą zabawę. Chciałbym skupić się na ćwiczeniach na siłowni.

Ławka treningowa to jeden z podstawowych sprzętów jakie możemy spotkać na siłowni. Pozwala ona na wykonanie niezliczonej ilości ćwiczeń fizycznych. Ławka na siłownie ma najczęściej możliwość regulacji wysokości oraz kąta nachylenia. Oznacza to, że możemy na niej siedzieć, leżeć lub półleżeć. Dzięki temu mamy możliwość wykonywania różnych ćwiczeń.

cwiczeniaNa ławce możemy umacniać mięśnie ramion i klatki piersiowej poprzez podnoszenie ciężarów. Jeżeli jednak ustawimy ją do pozycji siedzącej możemy podnosić obciążniki nogami a co za tym idzie umacniać mięśnie nóg. W przypadku gdy naszym celem są mięśnie brzucha dzięki ławce możemy wykonywać brzuszki. Ławka nie jest najczęściej „samotna”. Bardzo często jest ona elementem składowym konstrukcji umożliwiającej wykonywanie różnych ćwiczeń. Może być ona połączona na przykład z przyrządem do umacniania mięśni ramion.

Ławka treningowa ma jeszcze jeden plus. Jest idealna dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z siłownią. Dlaczego? Ponieważ ćwiczenia takie jak brzuszki, podnoszenie ciężaru nogami nie wymagają żadnych umiejętności więc minimalizuje się ryzyko kontuzji. Jeżeli mamy zamiar podnosić ciężary w celu umocnienia mięśni ramion i klatki piersiowej warto poprosić o radę trenera, który jest na siłowni, ponieważ zła technika w tym ćwiczeniu może skutkować poważnymi kontuzjami.

pilkarzykiKolejnym urządzeniem do ćwiczenia jest orbitrek treningowy. Jest to przyrząd do ćwiczenia całego ciała. Ćwiczenie na nim można przyrównać do chodzenia. Trzymając uchwyty możemy zsynchronizować ruchy ramion i nóg. W orbitreku istnieje możliwość regulacji oporu, który stawia nam urządzenie.

Jeżeli jesteśmy początkujący warto wybrać najmniejszy opór. Dzięki temu łatwiej nam będzie ćwiczyć i nie zmęczymy mięśni. Z czasem będziemy mogli zwiększać opór, ponieważ nasze ciało będzie stawało się coraz bardziej wysportowane. W porównaniu do rowerka treningowego orbitrek pozwala ćwiczyć większą ilość mięśni, ponieważ pracują wszystkie mięśnie naszego ciała, podobnie jak przy chodzeniu. Natomiast ćwicząc na rowerku ćwiczymy głównie mięśnie nóg i pośladków. Dość ciekawym sprzętem są piłkarzyki sklep z opcją kupienia.

Ćwicząc na siłowni musimy pamiętać o jednej rzeczy. Wszystko po kolei. Jeżeli dopiero zaczynamy nasz trening nie możemy narzucić sobie szybkiego tępa. Lepiej zrobić coś mniej i krócej ale dobrze niż szybko i dużo ale ze słabym efektem. W momencie kiedy będziemy ćwiczyli regularnie nasze ciało będzie w stanie wykonać większą ilość powtórzeń oraz będzie bardziej wytrzymałe. Warto również poprosić o radę trenera fitness.

Nie ma nic lepszego niż masaż po treningu. Dlatego większość siłowni ma na swoim wyposażeniu stół do masażu. Odpowiedni masaż potrafi rozluźnić mięśnie, które pracowały oraz zapobiega powstawaniu zakwasów. Dobrym rozwiązaniem jest więc korzystanie z możliwości masażu po każdym treningu.

Leave a Comment